Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że trzy firmy wyraziły chęć przygotowania dokumentacji poprawiającej przepustowość na DK47 pomiędzy miejscowościami Nowy Targ i Szaflary. To już drugie podejście do opracowania tej dokumentacji, pierwsze zostało unieważnione w maju tego roku, ponieważ wykonawcy zbyt wysoko wycenili swoje oferty przekraczając tym samym budżet.
Zestawienie ofert:
– Sweco – 3 636 686,88 zł
– IVIA – 3 751 500 zł
– Multiconsult – 4 837 590 zł
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad: Droga z Nowego Targu do Szaflar to główna trasa do Zakopanego. Stale rośnie na niej liczba pojazdów. Ruch między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc., do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc., do 2,3 tysiąca pojazdów na dobę. Dodatkowe utrudnienia i korki tworzą się w sezonie turystycznym.
Na optymalizację przepustowości, a także podniesienie bezpieczeństwa na drodze, z pewnością wpłynie przebudowa skrzyżowań, zjazdów oraz budowa chodników. Chcemy, aby tam, gdzie jest to możliwe, zostały uwzględnione dodatkowe pasy ruchu. Dokładny zakres przebudowy zostanie określony przez wyłonionego wykonawcę.
Poprawa przepustowości drogi będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. Tam, gdzie będzie to możliwe, chcemy dobudować dodatkowe pasy ruchu. Planujemy rozbudowę skrzyżowań, przebudowę zjazdów i wybudowanie ok. 1 200 metrów chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy.