Zakończyła się XVII edycja najdłuższego w Polsce festiwalu filmowego organizowanego podczas wakacji – BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane. To wyjątkowe wydarzenie, które przez całe lato przyciągało tłumy na projekcje filmowe pod gołym niebem. Tegoroczne pokazy cieszyły się niesłabnącym zainteresowaniem, a każdy wieczór wypełniały pełne emocji filmy, przyciągające zarówno mieszkańców, jak i turystów do leżaków rozstawionych w Sopocie, Zakopanem i Giżycku. Festiwal zgromadził wiele wybitnych postaci polskiego kina, a w sumie na seansach pojawiły się tysiące widzów.
Gwiazdy na ekranie i na żywo
W trakcie tegorocznej edycji festiwalu miłośnicy kina mieli okazję spotkać się z wieloma znanymi aktorami i twórcami filmowymi. W inauguracji w Zakopanem udział wziął Rafał Zawierucha, natomiast otwarcie w Giżycku uświetnili Jerzy Bończak, Agata K. Koschmieder oraz Michał Czernecki. Podczas uroczystej Gali w Sopocie Izabela Kuna odebrała prestiżową nagrodę Diamentowego Klapsa Filmowego za wybitne osiągnięcia aktorskie. Robert Więckiewicz, Matylda Giegżno i Dorota Roqueplo spotkali się z publicznością, aby opowiedzieć o pracy nad filmem „Kos”. Gościem festiwalu był również Artur Żmijewski, gwiazda filmu „Nigdy w życiu!”. Wieczorne spotkania z widzami prowadzili znani filmoznawcy i krytycy, m.in. Weronika Wawrzkowicz, Kaja Klimek, Radosław Osiński i Gabi Drzewiecka. Swoje dzieła prezentowały również młode talenty, takie jak Nikola Raczko, odtwórczyni głównej roli w nagradzanym filmie „Chleb i sól”, oraz Olga Malinowska, reżyserka krótkometrażowego debiutu „Beyond the River”.
Wyjątkowa frekwencja i różnorodny repertuar
W tegorocznym programie festiwalu znalazło się 65 starannie wyselekcjonowanych filmów, które gromadziły pełne widownie w Sopocie, Zakopanem i Giżycku. Hity takie jak „Barbie” z Ryanem Goslingiem i Margot Robbie, musical „La La Land” oraz romantyczna komedia „Nigdy w życiu!” okazały się prawdziwymi frekwencyjnymi przebojami. Przez całe lato odbyło się łącznie 142 darmowych seansów, które wypełniły przestrzenie plenerowe nad morzem, w górach i na Mazurach, przyciągając widzów w każdym wieku.
„To dla mnie ogromna radość i satysfakcja, że publiczność w tym roku tak tłumnie odwiedzała festiwal. Aktorzy i widzowie to dwie nierozerwalne strony ekranu. Było widać jaką radość i wzajemną ciekawość dawały jednym i drugim spotkania twarzą w twarz. Na tym polega właśnie niesamowita magia kina. Dziękuję za tak liczną obecność. Wraz z całą festiwalową ekipą obiecuję, że nie spoczniemy na laurach i będziemy nadal zaskakiwać naszych widzów w kolejnych edycjach” – zapowiada Paweł Adamski, Prezes Outdoor Cinema i pomysłodawca festiwalu.
Wsparcie kina przez BNP Paribas
Małgorzata Wasiuk, dyrektorka Departamentu Strategii Marki i Aktywizacji w Banku BNP Paribas, podkreśliła zaangażowanie banku w promowanie kultury filmowej.
„Grupa BNP Paribas od ponad 100 lat wspiera kino i wiele unikatowych wydarzeń filmowych na świecie. Cieszę się, że pod hasłem WE LOVE CINEMA mogliśmy po raz kolejny współtworzyć najdłuższy, jedyny w swoim rodzaju, letni festiwal w Polsce. Komplet widzów każdego wieczoru pokazuje, że dla miłośników dużego ekranu wakacje nie oznaczają przerwy od kina, a filmowe przeżycia są dopełnieniem letniego wypoczynku” – podkreśla Małgorzata Wasiuk, Dyrektorka Departamentu Strategii Marki i Aktywizacji w Banku BNP Paribas.
Zróżnicowany program festiwalu
Codziennie od poniedziałku do niedzieli na festiwalu wyświetlano filmy tematyczne. Poniedziałki dedykowane były kinu familijnemu, a wtorki skupiały się na kinie artystycznym, promowanym pod hasłem „We Love Cinema”. Czwartki poświęcono filmom związanym z 17 Celami Zrównoważonego Rozwoju, a piątkowe projekcje objęte były patronatem NEONAIL, prezentując filmy oscarowe. Sobotnie wieczory upłynęły pod znakiem „Filmowych Hitów Max”, a cykl „Kobieta z kamerą” był jednym z festiwalowych hitów, przyciągając liczne widownie.
Atrakcje towarzyszące festiwalowi
Sponsorzy i partnerzy festiwalu aktywnie wspierali wydarzenie, dbając o różnorodne atrakcje. Arval Service Lease Polska zapewnił ekipie filmowej flotę ekologicznych pojazdów, a Polargos zorganizował plenerowe kino z widokiem na Giewont w Zakopanem. Festiwalowa kawiarnia Koło Molo w Sopocie serwowała przysmaki i napoje przygotowane przez partnerów festiwalu, a widzowie mogli skorzystać z wielu atrakcji, takich jak gra karciana „To nie kapelusz” czy NEOANAIL Beauty Corner, który umożliwiał fanom kina poczucie się jak prawdziwe gwiazdy filmowe. Solid Security czuwało nad bezpieczeństwem podczas pokazów, a dzięki Skyboat działało jedyne w Europie kino jachtowe.
Tegoroczny festiwal zakończył się sukcesem, a organizatorzy zapowiadają, że kolejne edycje będą równie emocjonujące, oferując widzom niezapomniane filmowe doświadczenia.