Minister Andrzej Adamczyk podpisał program inwestycji na zoptymalizowanie przepustowości drogi krajowej 47 na odcinku z Nowego Targu do Szaflar, co daje Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad finansowanie na opracowanie dokumentacji i przebudowę wspomnianego odcinka.
Planowo już w przyszłym roku ma zostać oddany do użytku dwupasmowy odcinek DK47 z Rdzawki do Nowego Targu, co będzie oznaczało, że „zakopianka” od Krakowa do Nowego Targu będzie w całości drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Najwyższy więc już czas pomyśleć o zwiększeniu przepustowości drogi krajowej 47 pomiędzy Nowym Targiem, a Zakopanem.
Droga z Nowego Targu do Szaflar ma blisko 7 kilometrów długości. Przebiega częściowo przez teren zabudowany, a połączenie z posesjami zapewnia 117 zjazdów. Jest to główna droga do „stolicy Tatr”, a ruch na niej rośnie z każdym kolejnym rokiem. Jak informuje GDDKiA: „Między 2015 a 2021 rokiem zwiększyło się o 45 proc., do 22 329 pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc. – do 2335 pojazdów na dobę. Ponadto dodatkowe trudności i korki tworzą się w sezonie turystycznym.”
Prace przy poprawie przepustowości tego odcinka DK47 mają być prowadzone w jej obecnym biegu, planuje się budowę dodatkowych pasów ruchu tam gdzie będzie to możliwe. GDDKiA planuje przebudowę 117 zjazdów i budowę 1200 metrów chodnika. Dokładny zakres przebudowy tej drogi będzie zadaniem wykonawcy, który wyłoni przetarg.
Jak informuje GDDKiA: Planujemy ogłoszenie przetargu na przygotowanie projektu optymalizacji przepustowości DK47 od Nowego Targu do Szaflar w II kwartale 2023 roku. Wykonawca będzie odpowiedzialny za opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R).