Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie poinformowała, że trzy firmy złożyły oferty na kompleksowe utrzymanie tunelu na trasie S7 pod Luboniem Małym, a wszystkie propozycje mieszczą się w przewidzianym budżecie wynoszącym ponad 32 miliony złotych. Po zakończeniu szczegółowej analizy ofert zostanie wyłoniony wykonawca, który przez najbliższe trzy lata będzie odpowiedzialny za zarządzanie tym strategicznym obiektem.
Oferty w przetargu
Każda z firm musiała spełnić nie tylko kryterium cenowe, ale także wykazać się zespołem o odpowiednich kwalifikacjach, w tym doświadczonym koordynatorem centrum zarządzania oraz specjalistami od serwisu technicznego. Poniżej przedstawiono złożone propozycje cenowe:
Firma |
Cena brutto |
WASKO S.A. |
20 621 196,00 zł |
Voltar System Sp. z o.o. |
23 202 720,00 zł |
Urkom Sp. z o.o. |
26 089 554,60 zł |
Zakres obowiązków wykonawcy
Tunel na S7 wymaga całodobowego nadzoru, niezależnie od dni wolnych czy świąt. Wybrana firma nie tylko będzie zarządzać dyspozytornią, ale także zajmie się bieżącym utrzymaniem infrastruktury technicznej, urządzeń oraz systemów zainstalowanych w tunelu i budynkach technicznych. W zakres prac wchodzi również dbałość o czystość obiektu, naprawy i usuwanie awarii.
Tunel – inwestycja strategiczna
Tunel na S7 pod Luboniem Małym, oddany do użytku 12 listopada 2022 roku, to jedna z kluczowych inwestycji drogowych ostatnich lat. Jego budowa, rozpoczęta w 2017 roku, pochłonęła blisko miliard złotych. Każda z dwóch naw tunelu wyposażona jest w dwa pasy ruchu oraz pas awaryjny, który w przyszłości może zostać przekształcony w dodatkowy pas ruchu. Przejazd tunelem przy dopuszczalnej prędkości 100 km/h zajmuje ponad minutę. Dodatkowo zainstalowano w nim system odcinkowego pomiaru prędkości.