Prace na ostatnim etapie budowy nowej trasy zakopianki, prowadzącej z Rdzawki do Nowego Targu, są na ukończeniu. Ten 16,1 kilometrowy fragment dwupasmowej drogi głównej ruchu przyspieszonego (klasa GP) został wytyczony na nowej trasie, na zachód od obecnej DK47. Dzięki temu, cały przejazd z Krakowa do Nowego Targu odbywać się będzie po drodze dwujezdniowej.
Na omawianym odcinku DK47, który nie uzyska statusu drogi ekspresowej, zostaną zrealizowane skrzyżowania bezkolizyjne, a także powstaną cztery węzły drogowe: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód oraz Nowy Targ Południe.
Obecnie ekipy budowlane zajmują się układaniem ostatniej, trzeciej warstwy asfaltu na większym odcinku drogi. W Rdzawce prace koncentrują się na przygotowaniu korpusu drogi w okolicach wiaduktu. Trwają również prace wykończeniowe, które obejmują montaż barier energochłonnych, instalowanie ekranów dźwiękochłonnych oraz wyrównywanie skarp. Zaawansowanie prac budowlanych sięga 91% i planowane jest oddanie trasy do użytku w październiku tego roku. Projekt realizuje firma Intercor, a wartość inwestycji wynosi 997 milionów złotych. Środki na ten cel pochodzą z budżetu państwa.