Przepisy mówią jasno, że to hotel odpowiada o mienie swoich gości zgodnie z art. 846 Kodeksu Cywilnego. Tego typu sytuacja miała miejsce w miniony weekend w centrum Zakopanego, kiedy to pracownik hotelu postanowił zabezpieczyć rowery należące do turysty z Łotwy.
W miniony weekend turysta z Łotwy zgłosił zakopiańskiej policji kradzież należących do niego rowerów, okazało się jednak, że żadnej kradzieży nie było. Turysta pozostawił na noc swój samochód przed hotelem w centrum Zakopanego, rano zauważył że z bagażnika rowerowego jego samochodu zniknęły dwa rowery. Gdy policjanci przybyli na miejsce okazało się, że pracownik hotelu widząc niezabezpieczone rowery gości hotelowych zdecydował o umieszczeniu ich w bezpiecznym pomieszczeniu hotelu.
Jak informuje zakopiańska policja, często dochodzi do podobnych zdarzeń:
To nie pierwsze tego typu zgłoszenie. Co jakiś czas policjanci z Zakopanego odbierają zgłoszenia o kradzieży samochodów, które w rzeczywistości znajdują się na parkingach, lecz ich właściciele nie potrafią ich odnaleźć… Podobnie sytuacja wygląda ze sprzętem narciarskim. Na Kilkanaście zgłoszonych kradzieży nart lub desek okazuje się, że większość znajduje się w tym samym miejscu, ale turyści zamiast poszukać swojego sprzętu lub samochodu dzwonią na numer alarmowy!